Enkla knep för att tappa kilona

by admin

Har du några envisa kilon som vägrar försvinna? Eller vill du gå ned i vikt men inte bo på gymmet i flera månader? Det finns faktiskt enkla knep att ta till i vardagen för att på sikt förlora flera kilon.

Byt all vätska mot vatten

Vuxna människor behöver inte dricka mjölk, det påverkas oss inte positivt att dricka flera glas mjölk om dagen. Och juicer innehåller mycket socker, även fruktsocker är i slutändan socker i kroppens ögon. Sockerfria drickor och safter gör oss mer sötsugen och törstig vilket gör att vi dricker mer. När man tänker på alla dessa saker, känns det ganska onödigt att dricka något annat än vatten. Kaffe och te, för dem som inte vill ge upp dessa vanor, går bra i måttliga mängder men var försiktig med chaite och cappuccinos eftersom de innehåller mycket mer än bara kaffe/te och vatten.

Sluta röka

Rökning leder till så många hälsoproblem att det inte är värt känslan man får när man röker. När man först slutar röka kommer man att gå upp några kilon, högst 3-4, men sedan ställer kroppen om sig till normalnivån och det går lättare att gå ned i vikt. Istället för att sluta helt och hållet, vilket brukar leda till lite sockermissbruk och viktuppgång, kan man istället välja att använda en e-cigarett som endast ger nikotin vilket inte är giftigt. Det finns blandade styrkor och smaker på e-cigaretter: passa på och påbörja det nya liv redan nu!

Ät vegetariskt åtminstone en gång i veckan

Vegetarisk mat kan vara kaloririk men det är ett bra sätt att få i sig vitaminer och antioxidanter genom kosten. Att äta vegetariskt brukar också innebära att man måste lägga lite eftertanke i sin matlagning och faktiskt prova något nytt. Och det kan leda till massor av nya matvaror och smaker som är hälsosamma och bra för dig. Det går att skippa köttbullarna eller köttbiten i alla fall en gång i veckan.

Godis är helggott

Det svåraste knepet som garanterat kommer att ge mest resultat, är att endast äta sötsaker på helgen. Undvik allting med socker: kakor, glass, godis och läsk, under veckorna och ha sedan en kväll då du får äta någonting sött. Tänk på att inte vräka i dig lösgodis bara för att du har varit nyttig under veckan. Ät lite sötsaker, eller ännu bättre… sluta med godis och snacks helt och hållet och se hur länge du klarar av frestelsen. Till slut kommer kroppen att rensas från sitt socker- och saltberoende, vilket kommer att kännas på vikten och humöret!